Translate

tisdag 31 mars 2015

Yoga och massage

Utsikt från massagefåtöljen  på Rehabstation-Liljeholmen. Det är så skönt att få den gamla stela kroppen lite knådad av maskinen.
 
Idag har jag bara varit med på yoga.  Det är märkligt att yogan har kommit att bli så viktig för mig.  Jag minns de första yogapassen under rehaben i höstas och att jag då tyckte att det var lite flummigt och väldigt svårt få kroppen att göra som den skulle. 

Nu vill jag inte missa ett pass.  Jag har blivit smidigare och rörelserna kommer mer naturligt.  Det är säkert skrattretande att se hur klumpig jag fortfarande är men det blir bättre.  Jag tror att det är jätteviktigt att fokusera på andning och små kroppsrörelser. Det är ett viktigt inslag i det att lära känna sin egen kropp och i mitt fall min MS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar