Translate

måndag 22 augusti 2016

Rehab 5

I fredags var jag som vanligt på rehab.  Precis som förra veckan stod  det  "Studio" vid första passet.  Studio innebär praktisk arbetsterapi.  Många med MS behöver öva på sin finmotorik så även jag.  

Jag behöver också öva på tålamod och att inte, bli stressad och slarvig samtidigt jag inte måste vara perfekt.  Det är ganska komplicerat att beskriva denna sida av mig själv för den följer inte riktigt någon utpräglad logik.  Nåväl  jag kämpar på och studion är rolig för man får pilla lite med händerna.

För övrigt var det eget träningsprogram, funktionell styrketräning och stretching.  Allt är roligt och nödvändigt.  Det sistnämnda är dock mest nödvändigt.  Jag kommer nog aldrig att gilla stretching.

Efter en stund i massagefåtöljen var jag helt slut och tänkte åka direkt hem och vila.  Skulle bara förbi jobbet och kolla en grej.  Hamnade dock mitt i en genomgång av ett datorprogram. Inte helt bra att ha jobb och rehab på samma gata. :(

Helgen har varit bra och idag måndag blir det Mabthera på Huddinge sjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar