Translate

lördag 14 februari 2015

Fredagsmys med rehabgruppen

Igår var det fredagen den 13. Jag är inte så skrockfull och just denna fredag var synnerligen lyckad. Först var jag på ett riktigt roligt och ganska svettigt träningspass på Rehabstation-Liljeholmen därefter mousserande och jordnötter hemma hos min rehabkompis Carin innan vi begav oss till restaurang Nytorget 6 där vi träffade nästan hela vår rehabgrupp från i höstas.

Det blev ett kärt återseende. Vi kom varandra väldigt nära under rehabiliteringen och det känns som om vi känt varandra i många herrans år. Det blev väldigt snabbt en mycket öppen och tillåtande atmosfär i gruppen. Jag kände en enorm tillit till dessa nya vänner.

Kvällen var trevlig med mycket erfarenhetsutbyte och framför allt många skratt. Jag längtar tills nästa gång vi ses.

Nytorget 6 var en fantastisk trevlig restaurang med god och vällagad mat. Jag gillar när man erbjuds smaka på vinet innan man bestämmer sig för vad man vill ha. Servitrisen kunde sin sak så det blev säkert inte så mycket spill i alla fall.

Stället kan rekommenderas dock skulle jag önska att man erbjudit sig något mer fantasifullt för gruppens vegan, fast han var nöjd och glad i alla fall.

Själv åt jag prästostpaj med sikrom och syltad lök till förrätt och en tonfiskburgare med pf till huvudrätt. Jag tror att det var första gången jag åt tonfisk som inte kommit från en konservburk. Det kommer garanterat inte att bli sista gången för det var väldigt gott. Till efterrätt blev det citronsorbet och limoncello.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar