Translate

fredag 20 juni 2014

Gravlaxsnittar

Jag kände att jag behövde något enkelt till fotbollen fast jag gjorde tillagningen lite omständlig så jag missade första halvlek. Men jag såg målen. 

Det blev tunnbrödsrullar med en fyllning av gravad lax. 

Du behöver:
Tunnbröd (Fazer sviktat råg)
Crème fraîche (Hjordnära)
Majonnäs (nån köpe)
Senap (Colman's)
Gräslök
Dill
Hackad kapris
Vitpeppar (några drag på kvarnen)
Hackat ägg ("Gamens" hönor)
Grovt hackad gravad lax.  (Jag tror att rökt hade funkat lika bra).

Proportioner har jag ingen riktig koll på.  Smaka dig fram är mitt tips.  Fast ta inte för mycket crème fraîche. Då blir det nog för fuktigt.  Senapspulver tror jag skulle funka också. 

Jag hoppas att jag inte glömt något.

Nu får ni ge er ut och plocka blommor och lägga under kudden ☺

1 kommentar:

  1. Jag hade lite hackad kokt potatis och hackad rädisa i laxröran.

    SvaraRadera