Translate

onsdag 18 juni 2014

Nu är jag här

Jag vet inte riktigt vad jag gör här men folk vill att jag ska skaffa en matblogg. Jag har aldrig bloggat tidigare och är lite skeptisk. Det var jag till Facebook också när det var nytt och det är ju numera en naturlig del av vardagen så vi får väl se vad som händer med bloggen. Det skadar ju inte att testa.

Jag har två stora intressen i livet: matlagning och fotografering och gärna i kombination alltså kan eventuella läsare förvänta sig en och annan bild på mat :) Jag vill dock understryka att jag är en glad amatör inom båda dessa områden så förvänta er insiktsfulla analyser om varför såsen brände vid eller tips om vilken bländare man ska använda.

Jag kommer kanske också att skriva om min kroniska sjukdom eftersom den tyvärr är en del av mitt liv. Jag ska försöka att inte bli allt för självömkande.

Givetvis kommer det förstås att bli en del bilder på min sambo, den 12-åriga bondkatten Odezia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar