Translate

söndag 29 juni 2014

Mozzarellasticks

Kollade runt efter inspiration till enkel mat och hittade en matblogg och tyckte mozzarellasticks med tomatsalsa såg gott ut och på en annan hittade jag ett recept på egengjorda sticks. Det enda som jag lade till i det recept var lite chiliflakes  i paneringen.

Ja, så enkelt var det ju nu inte. För det första var det svårt att få till en heltäckande panering.  För det andra är jag lite rädd för att fritera och även om jag hade termometer vågade jag inte riktigt ösa på så mycket som krävs för att få en yta som håller osten på plats under den icke helt heltäckande paneringen.

De 7-8 stycken som lyckades var dock riktigt goda fast det tog drygt 1,5 halvlek i fotbollen att göra.

I tomatsalsan hade jag precis som i inspirationsreceptet färsk basilika. Jag hade även olivolja, lite pressad citron och en liten, liten klick honung.

Och eftersom jag hade tzatziki över sen i förgår fick det bli det i stället för vitlökskräm.

Tack för inspiration till:
http://curiousme.blogg.se/2014/june/mozzarellasticks-med-vitlokscreme-tomatsalsa.html
http://studentkrubb.se/friterademozzarellasticks//





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar