Translate

torsdag 11 juni 2015

Sommarlunch på Färgfabriken

Idag var det sista dagen på läsåret och traditionsenligt bjöds vi på sommarbuffé på Färgfabriken.  I buffén fanns bland annat  kalvytterfilé, röding och en sallad med varmrökt sik.

Läsåret 14/15 har för mig varit omtumlande.  En vecka in på terminen påbörjade jag min första MS-rehab på Rehabstation-Stockholm i Liljeholmen.  Att ansöka om rehab kan nog ha varit det enskilt bästa och viktigaste  beslut som jag någonsin fattat för mig själv. 

Rehaben förändrade verkligen min syn på min sjukdom och på mig själv.  Jag trodde aldrig att jag skulle "tillåta" mig själv att vara sjukskriven på halvtid. Så  "sjuk" var jag ju one.

Idag fattar jag inte hur jag under flera år försökte hålla skenet uppe och envisas med att jobba heltid på bekostnad av att jag inte orkade med något annat än att jobba - och knappt ens det.  Nu hinner jag ha ett socialt liv och jag hinner att sköta mitt hem. Jag har även tid och ork att träna två gånger i veckan. På tisdag i nästa vecka är det sista yogapasset på Rehabstation.

Dagens sommarlunch var ett perfekt avslut på ett väldigt speciellt arbetsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar