Translate

lördag 20 juni 2015

Smörstekt rågbröd med laxsallad

Jag såg ett recept på sallad med  varmrökt lax på anna-mad.dk som jag bara var tvungen att testa. Jag följde receptet men lyckades inte få tag på skyr så det fick bli crème fraîche  i stället.  Dessutom följde jag rekommendationen att ha i senap och hackat äpple.

Salladen består alltså av varmrökt pepparkryddaf lax, crème fraîche, hackad rödlök, pressad citron, hackad persilja, Dijonsenap, hackad äpple och nymalen svartpeppar.

Jag tror att laxsalladen passar bäst att äta med ett gott bröd.  Jag smörstekte två skivor rågbröd som jag sedan lätt rinna av på hushållspapper och när det svalnat bredde jag på röran.

En sallad med tomater och rädisor var gott till.

Dekorationspiff: strån av gräslök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar