Translate

fredag 24 juli 2015

Invigning av "Terrass Lagavägen" och fredagsmys

Ibland kan en resa göra så att man börjar gilla något som man har på hemmaplan. Jag har aldrig gillat min balkong under de sex år som jag bott i Bagarmossen.

I Paris såg jag fantastiska balkonger med prunkande grönska.  Det väckte tanken att kanske skulle det gå att förvandla min tråkiga balkong till en prunkande "terrass".

1,5 vecka efter hemkomsten har balkongen fått trätrall (Clas Ohlson) och ganska mycket växter och det känns som om jag kan tänka mig att sitta där ute blicka ut över  "landskapet" (St1-macken).

Nu är det egentligen bara en sak som saknas - solen! Fast igår kväll var det nog 20° så då blev det invigning med bubbel samt ost- och charkbricka. Den sistnämnda åts dock inomhus eftersom det var för kallt på "terrassen".

Jag är väldigt nöjd med resultatet.

Stolsdynan är från Hemtax och trallen från Clas  Ohlson.

Det gick åt sex fyrpack trätrall som är 30x30 cm. Hur stor är balkongen?

Sommarvärmen räckte inte till för att ost- charkbrickan skulle kunna intas på balkongen.

Redan på lördagen var omöjligt att sitta på balkongen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar