Translate

måndag 6 oktober 2014

Rehab 22

Idag hade vi Andreas-sjukgymnast för sista gången i alla fall under rehab-kursen. Han höll som vanligt ett svettigt pulspass. Jag kommer förmodligen att fortsätta träna på Rehabstationen efter veckan så jag hoppas att jag får träffa honom igen.

Pulspasset var för ovanlighetens skull dagens sista. Innan dess hade jag träffat  Stephen-kurator. Det var sista kuratorträffen på överskådlig tid. Kuratorsamtalen med Stephen har betytt massor. Han har fokuserat på min dåliga självkänsla. Jag fastnade för detta vilket kanske inte är helt återgivet:  "Om någon hade sagt de sakerna jag tänker om mig själv om en god vän så hade jag slagit vederbörande på käften." Jag ska verkligen tänka på detta. Varför ska man alltid vara så hård mot dig! Ingen dömer mig för att jag sover bort helgen.  Det är bara jag själv. 

Innan fikat hade vi en helt fantastisk föreläsning om hälsa och livskvalitet (tror jag titeln var) med Moncan. Moncan är verkligen en av de mest positiva människor som jag träffat på. 
Vad jag är glad att jag vågade hoppa på rehaben.  Jag har lärt mig så mycket och jag vill inte sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar