Translate

onsdag 22 oktober 2014

Träning och yoga

Idag har jag varit och yogat och tränat på Rehabstation-Liljeholmen.  Det är en ynnest att få gå dit och träna för en mycket billig peng.

Jag börjar tycka mer och mer om yoga.  Samtidigt som jag bara blir mer och mer medveten om hur fruktansvärt ospänstig jag är.  Men jag vill bli bättre även om det tar tid. Sjukgymnast Malin är en fantastisk yogainstruktör.

Efter yogan körde jag mitt personliga träningsprogram och jag fokuserade lite på sjukgymnaststudent Charlottes bröstkorgsövningar.  Att övningarna är bra känner jag ikväll. Jag har träningsvärk i mina bröstmuskler. Fick lite hjälp av min sjukgymnast Pernilla och som är underbar. Har faktiskt bestämt att jag ska försöka träffa en reumatolog för min Morbus Bechterew.  Har inte träffat en sådan på 21 år. 

Den här hösten kommer att gå till historien.  Jag har lärt mig så mycket om mig själv. 
Jag körde även några balansövningar.  Jag blev emellertid lite ledsen för det gick inte så bra som det gjorde på senaste rehabpasset. Till en början hade jag jättesvårt att gå på balansplankan men det släppte efter ett tag. Jag var faktiskt lite rädd.  Vet inte varför.

Jag avslutade träningen med ett svettigt pass ärtpåskastning. Nu kan folk skratta glatt om de vill.  Att kasta ärtpåsar med ena foten framför den andra är jobbigt om man har ms. Går åt massor av energi. Jag lyckades inte stå på benen genom hela passet men är lite nöjd trots allt. Jag fick i 12 påsar.  9 påsar var o-i. Ett fall framåt.  Någon gång i framtiden vill jag stå på ett ben och göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar