Translate

måndag 15 december 2014

Uppföljning av MS-rehab

Min MS-rehab började i augusti och slutade i oktober och idag var det dags för uppföljning.
Det var oerhört kul att åter få träffa sina gamla rehabkompisar. Ni betyder så mycket för mig.

I augusti trodde jag aldrig att min rehab så skulle förändra mitt liv.  Jag är idag halvt sjukskriven. Hade någon sagt det för ett år sedan hade jag jag omedelbart känt mig som en loser.

Jag känner mig inte lägre som en loser.  Jag fick idag ytterligare ett bevis på varför sjukskrivningen är berättigad.  Jag var på skolan kl 7.40  och efter lektionerna var det rehab.  Efter rehaben var jag hur trött som helst. Tröttheten är det värsta symptomet på min jäkla sjukdom.

Det var skönt att återigen få reflektera över sin situation. Pratade med kurator Stephen och insåg att jag trots allt kommit en bit på vägen. :)

Och förutom samtal med kurator var det balansövningar och gruppsamtal. En riktigt bra rehabeftermiddag  helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar