Translate

torsdag 11 december 2014

Teaterbesök, varma smörgåsar med rester och förbereda morgondagens besök hos kuratorn på Huddinge.

Det är lätt att gilla livet ibland. Idag har jag varit på Kilen på Stadsteatern och kollat på The Woman in Black med Engelska 6-eleverna och det var helt fantastiskt bra. Jag är väldigt svag för välartikulerad engelska oavsett om det är brittisk eller amerikansk. Skådespelaren David Whitworth som som stod i centrum i pjäsen hade just en sådan engelska.

Jag är svag för tonande-s och David hade väldigt tydliga sådana och jag talade om detta för mina elever i pausen som såg min entusiasm och "krävde" att jag skulle berätta det för honom efteråt. Det gjorde jag också. 

Det var en riktig bra föreställning  och jag insåg att jag verkligen måste ta upp något som jag försummat de senaste åren, nämligen att gå på teater.  Det är så mäktigt att.  Teater är live och det är 3d. 3d utan några fåniga glasögon eller liknande. 

Efter teatern var jag trött vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag jobbat sen klockan 8. Jag åkte hem och sov.  Det var kanske ganska bra för det fick mig att inse att min halva sjukskrivning  inte är helt obefogad. Varför jag fortfarande håller på att tro att jag är en dålig  människa för att jag inte kan kan jobba heltid vet jag inte. 

Ikväll har jag ätit rester av pulled pork i form av varma smörgåsar. Det var helt enkelt en röra på pulled pork, majonnäs, vispgrädde, timjan  som jag lade på en skiva toast som jag gratinerade med grevé-ost och till det en sallad med grönkål (förstås) snack paprika, cocktailtomater, schalottenlök, olivolja och citronbalsamico från Urtekram.

De senaste  två timmarna har jag kollat på  Musikhjälpen. Jag är så stolt över att vara från samma landskap som Linnea Henriksson.  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar