Translate

tisdag 23 december 2014

En tur till Uppsala

På Luciadagen tog jag tåget till min gamla studentstad, Uppsala, för att kolla Musikhjälpen som sände från Stora torget.  Jag började lyssna på P3 på grund av att jag hade halkat in på Musikhjälpen 2011. Varenda gång jag lyssnat på radion eller sett programmet på TV har jag velat åka dit och kolla. Det har verkat vara en så varm och hjärtlig stämning runt buren. När Musikhjälpen så kom till Uppsala fanns det ingen anledning att inte åka och kolla om det verkligen var lika fint som på TV

Och det visade sig att det faktiskt var precis så skön stämning som jag hade trott. Jag är glad för att jag åkte dit. Det var gott att se folks engagemang, att se att folk faktiskt bryr sig. Dessutom fick jag testa maten från mattältet.

Uppsala är som sagt min studentstad och jag kunde inte låta bli att gå en kort men ack så nostalgisk fotopromenad. Promenaden väckte många minnen.

Det var helt enkelt en riktigt bra lördag.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar