Translate

lördag 13 september 2014

Halstrad fjällröding med svamp, sparris och vitvinssås


Jag följer slaviskt Halvåtta hos mig och och som Hardcore fan gillar man inte alltid de där specialveckorna. Jag var väldigt skeptisk inför den senaste veckan med politiker.
Men det blev en riktigt bra vecka.  God mat och deltagare som visade varandra respekt. Sådant skulle jag vilja se mer av i deras politiska vardag.  

Kanske var det därför jag skippade att kolla på Slutdebatten ikväll. Jag ville inte se när våra politiker inte visar varandra respekt.  Jag vill inte se när medelålders män dissar unga kvinnor. Vår demokrati är allt för viktig och med krig och gränsöverträdelser i vår absoluta närhet känns det oviktigt att prata om några hundra spänn hit eller dit eller att bara  misskreditera och medvetet missförstå sin motståndare. 

Jag kände direkt att jag ville laga Tomas Tobés (M) varmrätt eftersom jag älskar röding.  Så, så fick det bli, fast jag skippade pressad potatis. Såsen var så god att man kunde äta den med sked. http://www.recept.nu/tomas-tobe---politikervecka/varmratter/fisk-skaldjur/halstrad-roding-med-svamp--sparris-och-vitvinssas/

Dagens dekorationspiff var färsk dill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar