Translate

onsdag 24 september 2014

Rehab 17

Jag började dagen med att äta en kvarg med limesmak.  Så mycket frukost har frukost har jag inte ätit på evigheter.
Dagens första pass var basal kroppskännedom denna gång i stående. Det vart lite störande i början eftersom jag vill köra med slutna ögon.  Med stängda ögon blir min balans sämre och det tog några minuter innan jag började känna tillit till mig själv och till stolen som jag stod bakom.  Precis som förra gången kändes vänster arm fem centimeter längre. Den hänger dessutom  längre ut från kroppen än högerarmen.  Märkligt! Men det är verkligen bra att kämna igenom kroppen.
Det blev mer balansövningar senare.  Det känns som om jag är lite stabilare ibland men sen ska man försöka stå på ett ben och hämta en ärtpåse  från golvet och  kasta den i en papperskorg och  då blir man bara förbannad på sig själv.  Vilket väl är ganska dumt eftersom min kropp inte medvetet jäklas med, eller också gör den det. Man blir faktiskt svettig även av dessa övningar.
Fika sedan och därefter gruppsamtal.  Temat för dagen var sund egoism.  Du är ett svårt ämne som jag måste kämpa vidare med. 
Rehaben avslutades med en halvtimme quigong.  Detta är ett moment som jag gillar mer och mer.  Jag trodde det var flum innan jag testat det, men det är ju så skönt Ock man känner sig så pigg och lite duktig efteråt.
Återigen en bra dag på Rehabstation-Liljeholmen.  Men många tankat och känslor väcktes. Jag imponeras gång på gång av de proffsiga personalen och mina varma kurskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar