Translate

måndag 29 september 2014

Rehab 19

När man kör handcykel på pulspasset på  Rehabstation-Liljeholmen ser man ungefär den här vyn.  Tunnan i mitten av bilden tror jag är en brännvinstunna, på andra sidan vattnet är nämligen Reimersholme och det är ju en känd brännvinsö. Tror även att de har haft ett Allsvenskt lag i fotboll.

Dagen på rehaben inleddes med kuratorsamtal.  Stephen är kanon och jag känner mer och mer hur jag låtit min  ms begränsa mig i många situationer, inte bara när det gäller att gå nedför trappor.  Alla grejer har säkert inte varit helt relevanta, men säkert tjänat sitt kortsiktiga syfte i stunden.  Det som är jobbigt med kuratorsamtal är att lyssna på sig själv.  Samtidigt är det ju det som ger så oerhört mycket. Det är lite pinsamt men väldigt nyttigt.

Efter det var det dags för veckans pulsträning.  Det är så skönt att ta ut sig och bli svettig. Idag bankade  jag skiten ur boxsäcken så att jag fick ont vänster handled men det är smällar man får ta.

Efter fikat lyssnade vi på sjukgymnast Malin  som föreläste om blåsproblematik i samband med vår sjukdom. Även om jag inte har så stora problem med det, var det intressant att höra varför man alltid blir extra nödig när man sätter nyckeln i dörren och det tror jag gäller osjuka människor också :)

Nu är det bara fem gånger kvar på rehaben.  Usch, jag blir nervös av tanken och kolossalt trött.  :(

Men efter rehaben gick jag längs kajen till Årstadal och köpte glass som jag tidigare skrev.  Det var bra för mig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar