Translate

lördag 6 september 2014

Fisk- och skaldjurssoppa med lime crème fraîche

I kvällens fisk-och skaldjurssoppa har jag färsk torskfilé, frysta musslor och räkor. 

Jag började med att koka några små potatisar. Sedan fräste jag morötter, lök, några cocktomater och färsk chili.   När röran fått gosa till sig i grytan hällde jag på lite vatten och en fiskbuljongtärning. Sedan fick det sjuda i en 10 minuter. Efter en 6-7 minuter lade jag i några ärtskidor och lite hackad persilja.  En skvätt grädde fick också komma med. Sedan åkte fiskbitarna i. Fiskbitarna var med i fem minuter och musslorna och räkorna fick bara koka upp.  Salt, vitpeppar och cayennepeppar ska också i.

Servera med crème fraîche smaksatt med limezest och limesaft.

Tack Elisabeth för att du inspirerade mig till denna rätt.  Det var jättegott.  😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar