Translate

söndag 11 januari 2015

Entrecôte med klyftpotatis och bakade cocktailtomater

I köttdiskarna i fler och fler affärer ser man produkter som fått etiketter med texten som till exempel "Äta snart" eftersom bäst-före-datum börjar närma sig. Denna svenska entrecôte köpte jag på Coop Extra till 30 procents nedsatt pris. Upplägget är bra för alla: för mig som får bra kött till schyst pris och för affären som kan minska svinnet vilket i sin tur är bra för miljön.

Mitt kött åt jag med klyftpotatis som rostats i ugnen. Mot slutet lade jag i en näve halverade cocktailtomater som jag hällde lite steksky över. När tomaterna fått lite, lite färg var det dags att äta med en klick smör som rörts med vitlök och persilja.

Kryddade förresten köttet och potatisen med herbes de Provence.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar