Translate

söndag 4 januari 2015

Trötthet och stress, trots att jag är ledig

Lördagen var en konstig dag. Jag känner stor stress över vad som komma skall i januari har åtminstone tre besök på Huddinge sjukhus samtidigt som jag ska vara med och fixa med mosters begravning (ja hon dog sex timmar in på det nya året) och börja förbereda tömningen av hennes lägenhet, Det är en kombination av sorg och stress som är jobbig för alla. Har man sen MS är kroppen onödigt känslig för extra stresspåslag. "Domnings-pirret" i smalbenen ökar direkt, plus att det sprider sig ovanför knäna. Det brukar i och för sig gå tillbaka till normal nivå så jag behöver egentligen inte vara orolig, men det blir jag förstås ändå.

Normal nivå i det här sammanhanget är förmodligen tillräckligt mycket för att en MS-fri person åtminstone skulle överväga ett besök på vårdcentralen. Man vänjer sig uppenbarligen. 

Orkade inte riktigt laga mat igår så det fick bli gravlaxsmörgåsar. Man måste ju äta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar